MŠŠ |
MK |
MZT |
Skupaj |
|||||||||||||
1993 |
1994 |
1995 |
1996 |
1993 |
1994 |
1995 |
1996 |
1993 |
1994 |
1995 |
1996 |
1993 |
1994 |
1995 |
1996 |
|
ZČ |
500 |
500 |
550 |
750 |
616 |
960 |
1050 |
1500 |
3477 |
4203 |
4999 |
4000 |
4577 |
5600 |
6600 |
6250 |
JiS |
380 |
600 |
2200 |
2200 |
672 |
880 |
880 |
1000 |
0 |
480 |
439 |
480 |
1000 |
1900 |
3500 |
3700 |
SR |
0 |
0 |
400 |
400 |
504 |
800 |
880 |
1000 |
2877 |
3478 |
2887 |
2000 |
3381 |
4278 |
4176 |
3400 |
PK |
0 |
0 |
0 |
0 |
280 |
448 |
490 |
490 |
668 |
807 |
780 |
750 |
950 |
1250 |
1250 |
1250 |
Financiranje revij med ministrstvi očitno ni bilo usklajeno, ker sicer ne bi prihajalo da takih nihanj, za katere ne najdem sprejemljivega razloga. Za padec subvencij je poskrbelo MZT, medtem ko so druga ministrstva višino subvencij ohranjala ali jo dvigala, najbolj enakomerno pač MK, in s tem blažila radikalne odločitve MZT-ja.
avtorski honorarji 20 a. p. po 110.000 --- 2.200.000
40 % materialnih stroškov za ostalih 28 a. p. --- 1.232.000
tisk, vezava in ekspedit --- 3.200.000
uredništvo in tehnično uredništvo --- 1.000.000
administracija --- 500.000
skupaj --- 8.100.000
Če je letna naročnina pri nakladi 1000 izvodov 3000 sit, kar je za večinskega študentskega bralca veliko, prinese to 3.000.000 in ostane za subvencioniranje okroglih 5 milionov, vsota, na katero ministrstva ne pristanejo in dajejo le polovico. Posledica je, da revija ne izplačuje avtorskih honorarjev, zaradi tega usiha njena privlačnost, avtorji objavljajo manj, zato je njen obseg vedno manjši, in zaradi manjšega obsega dobiva vedno manj subvencije: pot navzdol je utrta.
2. Ministrstva naj po zgornjem pavšalnem izračunu določijo subvencijsko vsoto in jo modificirajo vsako leto samo glede na količino objav in dokazila o znanstveni, kulturni in vzgojno-izobraževalni relevantnosti revije. Kako se s temi sredstvi revija znajde, naj ministrstev ne zanima.
3. Ministrstva naj si razdelijo revije tako, da eno revijo financira samo eno ministrstvo; to poenostavi pregled in administracijo. Ali pa naj, ker finančna dobrodušnost oz. odprtost ministrstev niha in so enkrat na boljšem revije, ki jih financira MZT, drugič pa tiste, ki jih financira MŠŠ, eno samo ministrstvo prevzame financiranje revij.
4. S prehodom strokovnih in znanstvenih publikacij na internet se bo spremenila struktura stroškov, ki jo bodo ministrstva morala anticipirati. Materialnih stroškov tiska bo vedno manj oziroma se bodo manjšale naklade, namesto tehničnega uredništva se bo pojavil strošek za pripravo besedila v spletni obliki, ohraniti bi veljalo stroške avtorskih honorarjev. Ministrstva bi morala prodor strokovnih publikacij v nov medij stimulirati.
5. Citiranost v tujini oz. vključenost v mednarodne citatne indekse je na področju humanistike zelo sporen kriterij vrednotenja revij, ker so indeksi zainteresirani samo za popis ameriške oziroma angleške periodike.
6. Ohraniti velja presojo odmevnosti v domačih medijih in strogost uredniškega recenzijskega postopka.