Na svojo nedolžnost se pa, Branko, vendarle ne moreš sklicevati. Res si poskrbel za varovalko s tistimi uvodnimi »vsaka podobnost z realnimi osebami … je zgolj naključna« ali z nečim podobnim, ampak saj ja vemo, da si pisatelj, ki tudi take stavke s pravno težo zapiše tako, da hipoma postanejo literatura, fikcija, nezavezujoča izmišljija. Pred obtožbo klevetanja bi te v principu morala rešiti kaka literarnovedna ekspertiza, sklicujoča se na posebni status literarnega sporočila v naši kulturi in na privilegirano mesto, ki ga zasedate pisatelji v njej. Toda časi, ko so ljudje vpili, »naj o tem odloči stroka«, so mimo, zdaj obvelja o vsem ljudski glas na referendumu, ne pa glas prosvetljenih veščakov.
In še ena nerodnost je. Vsaj midva dobro veva za tvojo literarno prepoznavnost in presežek, ki je ravno v premakljivosti meje med dejanskim in fiktivnim in ki črpa svojo moč iz negotovega statusa izjav. Nič ne pomaga, zdaj se moraš odločiti, ali boš za svojim širjenjem koncepta literature, o katerem bodo nekoč razglabljali v maturitetnih esejih, stal tako, kot je to za pravega umetnika predvidel že Prešeren (»stanu se svojega spomni, trpi brez miru!«), ali pa boš pred sveto inkvizicijo povprečnosti v imenu ljubega miru preklical svoje portugalske potopisne izjave in se odpovedal sumljivi pesniški posmrtni slavi.
To delo je licencirano s Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 2.5 Slovenija licenco